Livingstone, op de valreep - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van René Poels - WaarBenJij.nu Livingstone, op de valreep - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van René Poels - WaarBenJij.nu

Livingstone, op de valreep

Door: Karin Vestjens

Blijf op de hoogte en volg René

15 September 2007 | Zambia, Livingstone

Op de valreep nog een kort berichtje vanuit Livingstone. Morgen vertrekken we met de bus naar Sonia en vervolgens gaan we enkele dagen naar het missiehospitaal, dus van internetten zal het waarschijnlijk niet meer komen de komende dagen.
Rene heeft al uitgebreid verslag gedaan van onze gezamenlijke aktiviteiten, waarbij vooral de fietstocht met Clive erg veel indruk heeft gemaakt.
Hans en ik zijn gisteren een dagje de Zambezi afgevaren met de kano. Een bijzonder avontuur op een rivier met veel krokodellen en nijlpaarden. Onze gids leidde ons vakkundig tussen de nijlpaarden en door de, soms pittige, stroomversnellingen. Als extra handicap stak 's middags een flinke wind op, die sterker dan de stroming een stevig beroep deed op onze armspieren.
Vandaag hebben we de watervallen vanuit de lucht bekeken. In een helicopter heb je een prachtig uitzicht op de watervallen. Samen met de ondergaande zon leverde dat prachtige sfeervolle plaatjes op. De watervallen, in totaal zo'n anderhalve kilometer lang, behoren met recht tot een van de zeven wereldwonderen. In de regentijd moet het nog indrukwekkender zijn, maar dat laat onverlet dat we Livingstone op een unieke wijze hebben afgesloten.
Dank voor alle reacties. Erg leuk!

  • 15 September 2007 - 19:16

    Piet En Marianne:

    Lieve luitjes

    Wat leuk dat jullie ons mee laten genieten van jullie verblijf in Zambia. We blijven jullie volgen en wensen jullie nog veel plezier en succes.

    Groetjes

    Mam, Piet en Marianne en de kids

  • 15 September 2007 - 21:37

    Diny:

    Hallo avonturiers!!!

    Wat zullen jullie genoten hebben van de kanotocht en de prachtige Livingstone watervallen.
    Ben benieuwd naar jullie foto´s straks. Geniet ze!

  • 16 September 2007 - 03:25

    Evelien En Lowieke:

    Ik zie nu pas de foto's, in 1 woord GEWELDIG!!! Ik krijg, ondanks dat ik nu in azie zit, enorme heimwee naar Afrika. Zo'n enorm indrukwekkend land dat ik niet snel zou vergeten en als ik jullie verhalen lees, jullie ook zeker niet..!!

    Groetjes lowieke en evelien

  • 18 September 2007 - 09:44

    Pap:

    Wat is het daar mooi, ik krijg de (reis)kriebels als ik jullie verslagen lees en de mooie foto's zie. Nog bedankt voor de leuke e-card. Heb een mooie verjaardag gehad, jammer dat jullie er niet bij waren. Nog veel plezier en groetjes van de hele familie Nies.

  • 19 September 2007 - 16:41

    Mientje Denen:

    Hallo lieve ;lieve Zambiareizegers;
    Toen ik Zondag in Venray was,'Derde werelddag'hoorde ik van jullie site en heb van Gertie jullie brieven gekregen en nu dus jullie Zambiaanse ontdekkingsreis met veel intresse volg.
    Voor mij is het een jaar geleden maar veel herkenbaar van de mooie foto's!!zeker van Kalundu View en bij Sonia in de tuin! Heel veel groeten aan Sonia en aan alle lieve en blije mensen maar vooral aan die lachende en dankbare kinderen!!
    Ik wens jullie nog veel succes met het doel van jullie reis ook veel plezier en een hele goeie reis terug en wil graag een keer van jullie ervaringen horen en mee genieten!
    Groeten vanuit de Schilderstraat in Sambeek

  • 19 September 2007 - 17:24

    Roos Theelen:

    hoi hans en karin en rene en jose

    zo te zien hebben jullie een mooie reis!
    hoe is het met de kindjes in zambia en hoe leven ze daar? doe ze de groeten van mij als dat kan? nog een hele mooie tijd en geniet ervan!! en de groetjes van mama

    roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben voorzitter van het Wereldpaviljoen Steyl (Venlo) en voorzitter van de landelijke Stichting Sint Martinus voor hulp aan straatkinderen in Rio de Janerio (Braziliė). En secretaris van de fanclub Wout Poels.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 142917

Voorgaande reizen:

11 Februari 2020 - 01 Maart 2020

Mijn reizen de afgelopen jaren

11 Februari 2020 - 30 November -0001

Ghana rondreis 2020

Landen bezocht: