Ghana reis 2020 - Reisverslag uit Havana, Cuba van René Poels - WaarBenJij.nu Ghana reis 2020 - Reisverslag uit Havana, Cuba van René Poels - WaarBenJij.nu

Ghana reis 2020

Door: René Poels

Blijf op de hoogte en volg René

10 Februari 2020 | Cuba, Havana

Morgen, dinsdag 11 februari vertrekken José en René Poels en Hans en Karin Vestjens uit Meerlo per KLM voor een rondreis van drie weken door Ghana. We verblijven twee dagen in de hoofdstad Accra waar we onder andere een bezoek brengen aan de Nederlands ambassadeur in Ghana. Vervolgens toeren we met auto en chauffeur/gids richting Noorden waar we een bezoek brengen aan de organisatie SITRA / SWOPA van kunstenares Faustina, Ayambire. Zij heeft in het Wereldpaviljoen in Steyl het entree Ghanees huisje traditioneel beschilderd. Onze reis is in Nederland georganiseerd door een van de beste reusbureau's in Limburg, Vice Versa uit Venray. De reis in Ghana is uitgestippeld door reisbureau Joli-Ecotours uit Accra van Cindy Noordermeer en Apollo Panou. We hiouden jullie op de hoogte.

• 10 Februari 2020 - 23:04

Toos En Rob:

• 14 Februari 2020 - 10:02

Annemiek Reijnders:

Ha, globetrotters!één van jullie is vandaag jarig! Gefeliciteerd! En een vette kus. Mooie reis samen!

• 20 Februari 2020 - 00:21

René Poels:

We zijn een week in Ghana. Prachtig land, vriendelijke en hartelijke mensen . VeeL te beleven. Elke dag anders en bijzonders. Lange ritten , soms geasfalteerde wegen, maar ook zandwegen met gaten en heel veel rode stofwolken. Maar de plaatsen waar we logeren en kennis maken met de Ghanese bevolking is fantastisch. Onvergetelijk. Vandaag aaangekomen in het noordelijke puntje van Ghana, In Sirigu. Bij Faustina Ayembire die in juni op bezoek was in het Wereldpaviljoen. Ze heeft daar het entree huisje van het Ghana centrum beschilderd met traditionele vormen. De ontvangst was overweldigend. Vijftig vrouwen bij een Baobabboom begroeten ons zingend en dansend. Een warme douche bij 39 graden!!!! Vrijwel nergens WiFi. Vandaar late reactie. Wordt vervolgd.